Almanya ‘da büroda hukuki danışmanlık telefonla danışmanlığa yeniliyor

call-centerHızla ilerleyen teknoloji çoğu mal ve hizmetin mekandan bağımsız sunulması olanağını sağlıyor. Almanya ‘da da bu duruma uygun olarak telefonla hukuki danışmanlık hizmeti veren sistemler geliştirilmiş durumda. Büroda hukuki danışmanlığın pahalı olması ve zaman ayırmayı gerektirmesinden bahsederek tanıtım yapan servisler, bir avukata danışmanın bedelinin 190 Euroyu bulabileceğini, buna karşılık telefonla yapılan danışmanın ise dakikası 1.90 Eurodan ücretlendirildiğini belirtiyorlar. Yaygın olarak kullanılan servisin yaklaşık 2 yıldır faal olması, bu hizmetin Alman Avukatlık mevzuatına uygun olduğu düşünmemize yol açıyor. Avukata ulaşımı kolaylaştırması ve verilen hizmetle doğru orantılı ücretlendirme sağlaması nedeniyle hizmetin cazip olduğunu söylemek gerek.

Ancak burada akıllara takılan konu her zaman aklımıza geldiği gibi bu uygulamanın, servise tabi çalışmayan avukatlar aleyhine “haksız rekabet” yaratıp yaratmadığıdır. Türkiye ‘ de telefonla hukuki danışmanlığa izin verilmesi ve yapılandırılması halinde bu servise karşı çıkışlar tahmin edilebileceği gibi “haksız rekabet yaratması” nedeniyle olacaktır. Ama henüz hukuki danışma için ücret ödeme alışkanlığının gelişmediği bir ülke olduğumuz dikkate alındığında, böyle bir hizmeti kullanma eğiliminin ne olacağı ayrı bir merak konusu.

Hizmetin ücretlendirilmesi telefon şirketleri aracılığıyla yapıldığına göre, konuşulan süre ücrete esas olacaktır. Ama arama sonucunda beklenen cevaba ulaşılamazsa yine ücretlendirme yapılacak mıdır? Ya da verilen bilginin güvenilirliğinde ve doğruluğunda sorunlar yaşanırsa hatta yanlış bilgi verilmesi nedeniyle zararlar doğarsa ne olacak? Bunun ispatı ve ileri sürülmesi hangi esaslara tabi olacak? Bunların hepsi ayrı birer merak konusu.

Bana kalırsa telefonla danışmanlık basit ve anlık cevaba uygun konularda işleyebilecektir. Bunun dışında davaya veya herhangi bir işleme dönüşmesi gereken durumlarda sözlü danışmanlığın yol göstermeden ileri gidemeyeceği açıktır. Yine merak doğuran bir konu da dava avukatlığına ihtiyaç duyulması halinde telefon servisinin bu kişileri avukatlık bürolarına yönlendirip yönlendirmediğidir…

Facebook yorumları

adet yorum

Powered by Facebook Comments

Avukat, Arabulucu Şamil Demir (LL.M, MCIArb) 1976 Yılında Ankara’ da doğmuştur. 1997 yılında Anadolu Üniversitesi Hukuk Fakültesinden, 2011 yılında Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Hukuk yüksek lisans programından mezun olmuştur. 1998 yılından bu yana Ankara Barosuna kayıtlı olarak serbest avukatlık yapmaktadır. 14.11.2013 tarihinden bu yana Adalet Bakanlığı Arabuluculuk Siciline kayıtlı arabulucudur. İngilizce bilmektedir. Evli, bir çocuk babasıdır. Şamil Demir, şu kurumlara üye ve akreditedir: - Ankara Barosu (Sicil No: 13560) Türkiye Barolar Birliği (Sicil No: 43868) - Adalet Bakanlığı HİGM Arabuluculuk Daire Başkanlığı (Sicil No: 0002) - Alternatif Uyuşmazlık Çözümleri Derneği (Başkan) - Chartered Institute of Arbitrators (MCIArb, Mediator Member: 36195) - International Mediation Institute, Certified Mediator Mediators Beyond - Borders International, Member World Mediation Organization, Fellow

“Almanya ‘da büroda hukuki danışmanlık telefonla danışmanlığa yeniliyor” hakkında 1 yorum var

  1. Mrhb iyi çalılmalar. Sorum şu ki; ben 4 yıl resmi bir kurumda taşeron olarak çalıştım ve 6 aydır belediyede çalışıyorum. Önceki çalıştığım iş yerinden haksız yere atıldım, bende resmi kurum ve taşeron şirketi geçen yıl mahkemeye verdim. Kıdem tazminatı, yıllık izin, hafta sonu ve resmi tatiller vb… alacaklarım var. Malum şimdide yeni çıkan KHK ile bize, belediyelere kadro vermemelerine rağmen feragatname isteyecekler. Bu konuda ne yapmam gerekiyor.Yardımcı olursanız sevinirim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir