Yasadışı “elektronik para” satışı

Yasadışı “elektronik para” satışı

Kumarbazın “elektronik para” ile dansı nasıl başladı?

online kumarBDDK’nın yasadışı bahis/kumar oynayanların kredi kartı kullanımını engelleyen düzenlemeleri ile birlikte kumar/bahis oynamaya devam etmek isteyenler ve aynı zamanda  bu alışkanlıklarının aile bireyleri tarafından izlenmesini önlemek isteyenler, kumar ve bahis sitelerine para yatırmak için yeni yolların arayışına giriştiler. Her ihtiyaç kendi fırsatçısını doğurduğundan yurt dışında kullanımı yaygın olan ön ödemeli elektronik para kartları ülkemizde de ilgi görmeye başladı. Böylece kumar oynamak isteyenler, ellerini kredi kartlarına atmak yerine, elektronik para satıcılarının kapısını çalmaya başladılar. Satıcılar, yurt dışındaki sağlayıcılardan temin ettikleri Ukash adı verilen elektronik paraları, üzerine ciddi komisyonlar eklemek suretiyle açtıkları internet sitelerinden satmaya başladılar.

Devamını oku hakkındaYasadışı “elektronik para” satışı

Son arama kelimeleri:

  • getmyads yasal mı
  • ecocard türkiye\de yasal mı
  • bahis sitesi kurmak
  • yurt dışında para satış siteleri
  • yasal ukash
  • yasal kart
  • sanalda kart kullanmak yasak mi
  • sanal para yasal mevzuat türkiye hukuk
  • kumar oynatılsn lokal nereye şikayet edilir
  • ilgal satis nasıl yapılır
TCMB’nın kredi kartı faizlerini belirleme yetkisi anlamını yitirdi

TCMB’nın kredi kartı faizlerini belirleme yetkisi anlamını yitirdi

Ankara Barosu Dergisi’nin 2012/4 sayısında yayınlanan Türk Borçlar Kanunu’nun Para Borçlarında Faize İlişkin Getirdiği Yenilik ve Sınırlamalar  başlıklı makalemde özetle TCMB’nın BKKK m. 26’dan kaynaklanan kredi kartı akdi ve gecikme faizlerini belirleme yetkisinin artık yeni bir kritere bağlandığını TBK m 88 ve 120’nin göndermesiyle kredi kartı faizlerinin artık 3095 sayılı kanuna göre belirleneceği görüşünü savunmuştum. Bu makalenin yayınlanmasından yaklaşık iki ay sonra verilen bir Yargıtay kararı görüşümüzü destekleyecek nitelikte biz bozma hükmü içermektedir.

Devamını oku hakkındaTCMB’nın kredi kartı faizlerini belirleme yetkisi anlamını yitirdi

Son arama kelimeleri:

  • 3095 sayılı kanun
  • Kredi kartına uygulanan temerrüt faizinin
Yargıtay: “Ticari işlerde temerrüt (gecikme faizi) %27,5’i aşamaz”

Yargıtay: “Ticari işlerde temerrüt (gecikme faizi) %27,5’i aşamaz”

Daha önce yaptığım çalışmalarda da ifade ettiğim gibiTTK m. 8/1’e göre ticari işlerde faiz serbestçe belirlenir. Bu düzenlemede bahsi geçen faiz ifadesi, hem akdi hem de temerrüt faizini kapsamaktadır. TTK ve 3095 sayılı kanunda bunun aksinin düşünülmesine sebep olacak bir hüküm yoktur. Üstelik TTK m. 8 gerekçesinde ticari işlerdeki faiz serbestisinin bir temel ilke olarak benimsendiği ifade edilmişken… Bu nedenle TBK ile aynı anda yürürlüğe giren TTK’nun faize ilişkin hükümleri, TBK’na göre özel hüküm niteliğinde olduğundan TBK m. 88/2 ve  m. 120/2 düzenlemesiyle akdi faize temerrüt faizine getirilen sınırlamalar ticari işlere uygulanamaz. TTK m. 9’da ifade bulan “Ticari işlerde; kanuni, anapara ile temerrüt faizi hakkında, ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.” hükmü 3095 sayılı Kanun’a gönderme yapmaktadır. Bu hüküm, TBK genel düzenleme niteliğindeki m. 88/2 ve  m. 120/2 hükümlerine yollama yapıldığı şeklinde anlaşılmamalıdır.

Devamını oku hakkındaYargıtay: “Ticari işlerde temerrüt (gecikme faizi) %27,5’i aşamaz”

Son arama kelimeleri:

  • ticari faiz oranları
  • ticari temerrüt faizi
  • temerrüt faizi
  • ticari faiz nedir
  • en yüksek temerrüt faizi
  • akdi faiz cari faiz
  • ticari faiz
  • ticari faiz oranı nedir
  • ticari faiz yargıtay kararı
  • ticari iş avans
Türk Borçlar Kanunuyla Faize Getirilen Sınırlamaların Kredi Kartları ve Tüketici Kredilerine Etkisi

Türk Borçlar Kanunuyla Faize Getirilen Sınırlamaların Kredi Kartları ve Tüketici Kredilerine Etkisi

6098 sayılı Türk Borçlar Kanununun 88/2 ve 120/2 maddeleriyle BK’nunda karşılığı olmayan bir düzenlemeyle ticari olmayan işlerde belirlenebilecek akdi ve temerrüt faizlerine sınırlamalar getirilmiştir. Bu sınırlamaları günümüzde geçerli faiz mevzuatına göre açıkça ifade etmek gerekirse, TBK m. 88/2’ye göre, sözleşme ile kararlaştırılacak yıllık faiz oranı, 3095 sayılı Kanunun 1/1 maddesinde belirlenen yıllık faiz oranının yüzde elli fazlasını aşamaz. 3095 sayılı Kanun’un 1/1 maddesi ticari olmayan işlerde uygulanacak faiz oranını %9 olarak belirlediğinden yürürlükteki bu orana göre ticari olmayan işlerde belirlenebilecek faiz oranı %13,5’i aşamaz[1]. Ticari olmayan işlerde ise akdi temerrüt faizi TBK m. 120/2’de düzenlenmiş olup sözleşme ile kararlaştırılacak yıllık temerrüt faizi oranı, 3095 sayılı Kanunun 1. maddesine göre belirlenen yıllık faiz oranının %100 fazlasını, yani yıllık %18’i aşamaz[2]. Bu temel veriler ışığında aşağıdaki önermelerde bulunularak bir sonuca ulaşılmaya çalışılacaktır.

Devamını oku hakkındaTürk Borçlar Kanunuyla Faize Getirilen Sınırlamaların Kredi Kartları ve Tüketici Kredilerine Etkisi

Son arama kelimeleri:

  • Tüketici kredilerinde temerrüt faiz oranı
  • faiz ana parayı geçemez diye bir kural varmı
  • tcmb faiz oranları
  • 3095 sayılı kanuna göre faiz HESAPLAMASI
  • tüketiciye uygulanacak en yüksek faiz
  • tüketicinin korunmasında temerrüd faizi
  • tüketici kredi oranları
  • temerrüt faizi yasal mı#spf=1
  • ihtiyaç kredisi icra faiz oranları
  • icraya itiraz yillik faiz sonra ne olur